שלטי חוצות הם שלטים בגודל ניכר שממוקמים בחוץ ומעבירים מסרים, לרוב הם מפרסמים את העסק אליו הם שייכים. שילוט חוצות הוא הרושם הראשוני שעסק כלשהו משאיר על מבקריו ועל לקוחותיו. יוקרה ואמינות, אך גם גיחוך, עשויים להיות התוצאות של שלטי החוצות, לכן, שיש לבחור את השלט הנכון, מבחינת עיצוב כמו גם מבחינת תוכן.
שילוט חוץ קיים כבר זמן רב כדרך לפרסם בתי עסק בערים בימי הביניים. החל באמצע המאה ה-19 הפרסום בוצע צילום או ציור, אבל בסוף המאה העשרים הומצאו שלטים מסתובבים שאפשר לפרסם עליהם כמה פרסומות שונות ושלטים שהם בעצם מסכי טלוויזיה.
אחד האלמנטים המרכזיים בגיבוש זהות העסק - הוא שלטי החוצות. השילוט מעניק לעסק שם וזהות.
כיצד יש לעצב את שילוט החוצות עבור העסק?
האם ניתן להמנע מהצורך בשלט?
למה יש צורך בשילוט?
מהו השלט הנדרש למיקסום התועלת שמופקת ממנו?
מהותו של העסק
כיצד ניתן לעורר את סקרנותו של הלקוח?
עסק שיש לו שילוט מחוצה לו, בולט יותר במרחב, ועסק שיש לו לוגו מזוהה, כדאי לו לכללולשלו בשלט החוץ.
עוד דבר חשוב הוא להתקין את השלט באופן תקין מחוץ לעסק. התקנה שתאבטח את השלט למקומו ותוודא שהוא מותקן בצורה טובה.
בקרב שניהלו פרסומאים ומפרסמים כנגד המועצה למניעת תאונות והגופים הירוקים, מאבק שהגיע עד לכנסת ולבג"ץ, נקבע סופית מעמדו המשמעותי של שילוט החוצות בכל הקשור לפרסום.
העיסוק הציבורי בנושא הוא הודאה ששילוט חוצות הוא צינור פרסום אפקטיבי.
רצוי לשים לב לעבודה שישנן תקנות שמגבילות את האזורים שניתן להציב בהם את שלטי החוצות: שטחים חקלאיים, שטח פתוח או על גבי מבנים לא חוקיים, ומגבלות בנוגע לצורות ולצבעים של שלטים שעשויים להסיח את דעת הנהג (למשל מסנוורים) או שלא מאפשרים להבחין בשלטי הכוונה.
מלבד זאת, הרבה עיריות ומועצות גובות אגרות שלטי חוץ יחסיות לאזור בו ממוקם השלט ולגודלו.
לסיכום, שילוט חוץ הוא מדיית פרסום חשובה ומוכחת כיעילה, אך יש לציית לכללים המנחים של הרשויות ולקווים המנחים בעיצוב על מנת שלא לבצע עברה על תקנות השילוט ועלת מנת לייעל את תפוקת השלטים.
דימור שלטים | שלט , להדפסה , חריטה